Útleírás

2019-06-09
Nehézség: Táv: 26 km Szilárd burkolat: 88 %

A 26 km-es túra jelentős része a Tisza töltésen vezet, egy része pedig közúton,
de végig kiépített szilárd burkolatú úton.
Utunk során a Dél-Alföld jellegzetes tájain haladhatunk végig.

Indulási pontunk (úp.: 000iepa Széchenyi liget kapuja, s onnan Csongrád felé (ÉÉNY) vesszük az irányt, a főúttal párhuzamos kerékpárúton. (A ligetről bővebb információ ITT, videó ITT található!) Az utazónak az út elején több alkalommal is lehetősége adódik, hogy feltölthesse készleteit kettő nagyobb bevásárló központ mellett is elhaladunk.
A Csongrádi út körforgalmát elhagyva a kerékpárutat követve felhajtunk a töltésre, amelyen utunk jelentős része halad. Az emelkedő leküzdése után turistáknak kihelyezett információs táblákon olvashatunk a környék természeti jellegzetességeiről, illetve térkép segítségével tájékozódhatunk a helyes irányról, további lehetőségekről. (Ha a töltésről lehajtunk az ártérbe, eljuthatunk a szentesi Tisza partra, ahol további nyáron strandolási és kenubérlési lehetőség is várja a vízparton feltöltődni vágyó utazót.)
Utunk egyenesen vezet tovább a töltésen egészen addig, ahol a 451-es út keresztezi a kerékpárutat. Menetközben elhaladunk a Szentesi Szivattyútelep mellett, amelyről már egy korábbi projektünk során készítettünk bemutató anyagot (2:25-4:35-ig).
A kereszteződésnél két lehetőségünk van, hogy merre is folytassuk utunkat tovább. Mehetünk a töltésen tovább, vagy jobbra fordulva a 451-es úton 50 m megtétele után az első lehetőségnél az úton át kelve balra fordulva. A két út később összefut, de esős időben az utóbbi ajánlott.

A vasúti síneken átgurulva a Szivágyi gátőrház mellet visz az utunk. Itt jobbra fordulunk és a lejtőn legurulva haladunk tovább az úton.

Rövid kanyargás után megközelítjük a régi iskola épületét, ahol egy ártézi kútnak köszönhetően (úp.: 002viz) lehetőségünk van szomjunk oltására és a kulacsaink feltöltésére. Rövid időre itt megálltunk pihenni, majd végig mellékúton haladunk tovább. Később egy elágazással találjuk szembe magunkat, ahol a Nagytőkei útra térünk rá és jobbra fordulva (DK) haladunk Szentes felé. Követjük az utat, majd a vasúti sínek elhagyása után az első lehetőségnél jobbra fordulva (DDNY) a kissé meggyötört aszfalton eljuthatunk a lődombokhoz.

A dombokat elhagyva újra a 451-es úton találjuk magunkat, s a főúton való átkelés után balra fordulva (DK) már ismerős környéken haladhatunk tovább, azon a bicikliúton, amelyen túránk kezdeti szakasza vezetett. A túra végén a kiindulási pontra érkezünk vissza, a Széchenyi liget kapujába.

Feldolgozták: Fanni, Alex, ,(VZs)

Tapasztalataidat, él ményeidet őrömmel fogadjuk! / Élménybeszámoló menüpontban (vállalható keret között) közzé tesszük./
(Fotó és videó anyagokat is várunk.)

Leírás letöltéseWord, PDF
(Nyomtatás: Word formátumot állólapként befűzött A4-re, utólagos A5-re vágással, PDF-et A5-ös állólapra javasolt.)

GPS igénylésével kapcsolatos információk ITT.
Kiegészítő foglalkozással, terepgyakorlattal kapcsolatos információk ITT.
Kerékpár igénylésével kapcsolatos információk ITT.

Geocaching (útvonalon, vagy közvetlen közelében):
1310. Széchenyi liget - Szentes (GCKURC)

Geocaching (közelben):
1318. Szentes főterén (GCSZEN)
4005. Vasúttörténeti emlékhely (GCEml)

Túraajánlatainkat eléred a SprtMap telefonos applikációban is!  Alkalmazás letöltése: Android verzió, iPhone verzió.

Ha a túra leírásához módosítási javaslatod van, kérlek küldd el nekünk a turak@jupat.hu e-mail címre!